Kotlety z fasoli (dwa sposoby panierowania: w płatkach owsianych oraz w jajku i bułce tartej)


Kotletami z fasoli zainspirowałam się na blogu Gosi Daylicooking.
W moim wydaniu postanowiłam dodać do potrawy słonecznik i sprawdzić dwa sposoby panierowania, czyli w płatkach owsianych oraz w jajku i bułce tartej.

Składniki:
- opakowanie białej fasoli 500g
- pęczek zielonej pietruszki
- 3 ząbki czosnku
- garść słonecznika
- 2 jajka (jedno jako nadzienie kotletów, drugie do obtoczenia)
- olej kokosowy do smażenia
- 1 cebula
- papryka chili (użyłam sypkiej, mielonej przyprawy)
- sól i pieprz do smaku
- płatki owsiane (5 łyżek jako nadzienie kotletów, reszta do obtoczenia)
- bułka tarta do obtoczenia



















Fasolę zalewamy wodą, odstawiamy na noc a później gotujemy do miękkości.
Po ugotowaniu odstawiamy odcedzoną fasolkę aby przestygła a później mielimy ją w maszynce do mięsa.
W między czasie drobno kroimy cebulę i czosnek i podsmażamy na patelni.
Składniki łączymy dodając jajko, poszatkowaną pietruszkę, słonecznik, paprykę chili oraz płatki owsiane.
Wszystko ugniatamy, dobrze mieszamy i łączymy wszystkie składniki w całość formując kotlety.


Możemy panierować zarówno w płatkach owsianych jak i w jajku i bułce tartej.
Ja sprawdziłam obie opcje. Więcej zabawy miałam z płatkami owsianymi gdyż trudniej przyklejały się do kotletów. Za to w jajku i bułce tartej poszło mi znacznie szybciej.













 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 









1 komentarz: