Domowe Pesto Rosso!

Do włoskich smaków mam szczególną słabość, postanowiłam więc wypróbować przepis mojej kuzynki Aleksandry na domowe Pesto Rosso. Wyszło wyśmienite :)
Poniżej przedstawiam przepis w opcji obiadowej aczkolwiek Pesto Rosso można śmiało przechowywać zamknięte w lodówce także idealnie sprawdzi się również jako dodatek do sałatek, tostów, kanapek, bazę to pizzy (zamiast koncentratu i ketchupu) oraz nadzienie do faszerowania mięs i ryb.

Składniki/ Pesto Rosso:
- 100g orzechów włoskich
- 140g suszonych pomidorów (Ja użyłam Pomidory Suszone w oleju z ziołami "Sotille Gusto" dostępne w Biedronce)
- 2 świeże pomidory
- 1 ząbek czosnku
- 2 łyżeczki suszonej bazylii
- 1 limonka
- 150g sera długodojrzewającego Stary Olęder (również dostępny w Biedronce)
- pieprz i sól
- olej rzepakowy (ja używam ten ze słoika z suszonymi pomidorami)

Do wersji obiadowej potrzebować będziemy dodatkowo:
- makaron
- rukola
- garstkę orzechów włoskich i starty ser długodojrzewający do wykończenia dania

Świeże pomidory parzymy (aby skórka szybko schodziła to zanim umieszczę pomidory we wrzątku to nacinam znak krzyża u nasady).
W blenderze łączymy: orzechy włoskie, suszone pomidory, ząbek czosnku, 2 łyżeczki bazylii, dodajemy pokrojony w kostkę ser długodojrzewający, wyparzone obrane ze skórki pomidory.
Do całości dodajemy 2 łyżki oleju rzepakowego, szczyptę pieprzu, soli i skrapiamy sokiem z ćwiartki limonki.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz