Domowy ogródek z ziołami

Postanowiłam zadebiutować z mini uprawą ziół na własnym balkonie.
Posiadanie własnego domowego ogródka jest bardzo proste i praktyczne gdyż zawsze pod ręką mamy swieże warzywa -zwarte i gotowe do urozmaicenia smaków naszych potraw :)

Nie mogłam się zdecydować jakie zioła z początku posadzić, tak więc pomiksowałam w doniczkach różne strony świata: koper i lubczyk wywodzące się z krajów północych wraz z oregano, pietuszką, miętą pieprzową i tymiankiem czyli roślinami z południa.
Wszystkie zioła z północy mają tą zaletę, że nie muszą rosnąć w pełnym słońcu, są cieniolubne i doskonale znoszą deszczowe lato. Za to zielenina z południa bardzo dobrze trzyma się w glebie suchej.
Co sie tyczy wszystkich ziół to ważne jest aby nie przelewać nadmiernie doniczek ale podlewać codziennie w małych ilościach odstaną letnią wodą (rano lub wieczorem - nigdy w środku dnia).


Dla zainteresowanych własną uprawą polecam świetny blog Basi słoneczny balkon, istna kopalnia zielonej wiedzy! :)

A poniżej zdjęcie mojego mini ogródka, jako półki wykorzystałam starą drabinę, która jest już pamiątką rodzinną i nie mam sumienia tak po prostu jej wyrzucić :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz